Google+ Followers

Saturday, January 12, 2013

Naik bas.

Assalamualaikum semua.Hi semua!Hmm,nak ceritalah ni.Ada satu kisah.Satu jer,tak banyak pun.-Abaikan ayat nih-

Tadi bermulalah zaman menaiki bas setelah 2 bulan aku tinggalkan.Maklumlah,selama nih naik KTM jer...Bas pun lupa.Bas dah lupa aku ker?Ker aku yang lupa Bas?Arggh-damn it!

Masa duduk dekat Hentian bas yang pertama,adela aku nih seorang jer....dan beberapa Gadis.So perempuan biasalah ambik-ambik gambar,gosip then lain-lain.Lain-lain aku tak tahula...juz usha jer.Bukan usha pun.Kata orang "Buat biasa dahlah!"

Tunggu punya tunggu,memang makan waktu.Dalam tunggu-tunggu,teringat lah balik kat  Saluran TV3 dekat televisyen sekarang.Hmm,apalah cerita Hindustan harini kan.Best ker?

Dekat setengah jam menunggu,aku pun beralih tempat meninggalkan Gadis-gadis serta merta.Sampai Hentian bas ke2.Menunggu ibarat nak tunggu kek nak siap jer.Ehh,kenapa Kek?Entahla.

Hampir 1 Satu PerDua ,harap sabar menunggu,ketibaanku...Ku tunggu!Antara perasaanku bila Bas nak datang.Tibalah Bas yang datang.Akhirnya menyambut ku pulang.Letih,memang letih....tapi takpelah,bak kata peribahasa-"Biar Susah-susah Dahulu,BerSenang-senang Kemudian"-Peribahasa nih banyak berguna pada aku.

No comments:

Post a Comment

Awak yang Cool tuh,akan bertambah-tambah Cool bila komen :)